Raport BAG: Peste un sfert din camioanele verificate in Germania in prima jumatate a lui 2016 aveau tahograful manipulat. Reactia oficiala Cartrans:

Publicat la 06.12.2016

In urma acțiunilor de control impotriva fraudelor din transportul rutier efectuate de BAG in prima jumătate din 2016, reiese faptul că 32% din camioanele verificate aveau dispozitivul care inregistrează timpii de condus și odihnă ai șoferului, manipulat.

Raportul Oficiul Federal pentru transportul de mărfuri din Germania, arată că, in mai multe cazuri, ofițerii BAG au găsit sisteme electronice de manipulare a tahografului destul de sofisticate, unul din acestea fiind arătat de Alain Vidalies in cadrul reuniunii miniștrilor de transport din EU.

In alte cazuri, fraudarea tahografului s-a realizat prin metode simple, cunoscute, precum clasicul magnetului. In marea majoritate a cazurilor in care ofițerii germani au găsit sigiliile aparatelor tahograf deterioarate, au depistat și o fraudă.

Astfel, in urma acestui procent ridicat de fraude, BAG a anunțat că va crește numărul cotroalelor și va da o și mai mare importață acestui fenomen.

De altfel, in cadrul reuniunii miniștrilor de transport din 1 decembrie 2016, ministrul transporturilor din Germania, Alexander Dobrindt, a confirmat cifrele BAG și a declarat că Germania va intensifica controalele, susținand alături de omologul său francez, faptul că, Europa trebuie să lupte impotriva acestor practici neconcurențiale de piață.

Articolul de mai sus este preluat de pe site-ul specializat in informatii din transporturi, http://www.infotrucker.ro/

Sursa foto: ziardecluj.ro


Asa cum am mai declarat si in alte situatii,compania Cartrans Romania sprijina astfel de initiative, considerandu-se direct afectata de concurenta neloiala.

Redam integral ceea ce a declarat (la solicitarea site-ului Cartrans.ro) directorul general al grupului de firme Cartrans, dl Decebal Popescu, chestionat pe marginea acestui subiect fierbite in mediul online din ultimele zile:

"In cel fel suntem afectati? E simplu: companiile care utilizeaza aceste mijloace de manipulare a tahografelor inregistreaza o medie lunara de 16.000 - 17.000 km intr-un singur sofer, in timp ce noi ceilalti, care lucram corect, nu sarim de 12.000. Ce inseamna asta? Inseamna ca isi reduc costul fix / km si ajung in piata cu preturi de dumping, mult sub costurile reale ale unei companii care lucreaza legal.

Clientii bineinteles ca sunt bucurosi si ne impun tuturor sa ajungem la acelasi nivel, altfel suntem inlaturati. Este aproape imposibil pentru noi sa lucram in conditiile astea. Cum ajung astfel de transportatori (mari si mici) sa lucreze la anumiti clienti de top? Simplu, prin intermediul unor case de expeditie (unele chiar foarte mari) care nu au flota si nu prea sunt interesati de aspectul legalitate atunci cand vine vorba de program de conducere. Km sa fie cat mai multi...

Deja nu mai e vorba aici de profit ci de supravietuire pentru cei care se incapataneaza sa lucreze corect. Si dupa aia incep discutiile interminabile cu colegii soferi care vor salarii mai mari, comparabile cu cele din vest(si pe buna dreptate cateodata) dar din pacate acestea nu pot fi sustinute in aceste conditii de catre antreprenorii romani corecti in piata. Este exact ca in politica... treaba pleaca de jos. Daca vrem schimbare, in loc sa iesim in piata (sau sa comentam pe grupurile de pe facebook), trebuie sa facem noi primii o schimbare! Daca domnii soferi nu ar mai accepta de dragul banilor sa mearga cu telecomenzi, magneti, sa "alimenteze" din alte rezervoare, in maxim un an o sa vedeti cum se schimba treaba... haiducii transporturilor trebuie eliminati din piata si in felul asta breasla va avea de castigat. Aici intra si soferii, pentru ca automat le vor creste si lor veniturile la firmele serioase, odata ce acestea vor putea ajunge cu preturile la un nivel corect, dictat de o piata CORECTA. Asa cum spuneam insa, se pare ca numai soferii pot face aceasta schimbare, prin implicarea lor, deoarece vedem ca autoritatile nu sunt in stare. Sau mai rau, nu vor.

Haiduci de acest gen sa nu credem ca sunt doar din Romania, sunt peste tot: spanioli, portughezi, polonezi, cehi, unguri, slovaci, lituanieni etc. Dar pe noi ne "doare" de ceea ce e la noi. Degeaba incearca cei din Germania, Franta si asa mai departe... daca in Romania se merge in liniste pe 2 carduri pana in frontiera, fara diagrame (cine mai are astfel de masini), dar cand vine vorba de raportari, institutiile de control se lauda cu "performante deosebite".

Domnii soferi sa inteleaga ca nu ii poate obliga niciun angajator sa incalce legea. Dar ei accepta tacit de dragul unor bani in plus, pe sistemul "Iuda". Ceea ce nu inteleg ei este ca "tradeaza" aici nu doar legea, ci vietile celorlalti participanti la trafic, pentru ca un sofer obosit care adoarme la volanul unui camion de 40 tone, poate produce o tragedie greu de masurat. Si acele vieti cine le mai plateste? Angajatorul? Sa aducem aminte de autobuzul de pe centura Ploiestiului cu 5 morti si 26 de raniti (care nu avea nici macar RCA)? Sau de camionul din Grecia? Sau de camioanele care se rastoarna pe drumurile patriei si ajung prin casele oamenilor? Si de aici incepe discutia si cu pretul RCA si asa mai departe...

Schimbarea vine de la noi, de la voi... daca nu ne implicam, nu avem dreptul sa mai comentam si atunci ne meritam soarta.

Coruptia ucide asa cum a facut-o de fiecare data. Iar faptul ca un sofer incalca flagrant legea la indemnul angajatorului, tot coruptie se cheama. Orice motivatie am cauta pentru asa ceva, ea nu exista.

Drumuri bune, oameni buni!

Ploiesti, 06.12.2016"





Stiri recente