Oameni de succes la Cartrans

Laurentiu Stoica

Laurentiu Stoica, 43 de ani, actualmente dispecerul de transport cu cea mai mare experienta din Cartrans, este exemplul cel mai bun de promovare a valorilor din “pepiniera” proprie. Sa citim povestea lui “Gogu”, asa cum il stie toata lumea prin birou... Citeste mai departe

Maria Popenciu

Maria este una din cele mai vechi angajate din departamentul financiar contabil al Cartrans. A lucrat in lantul McDonalds inainte, iar scoala “americana” se vede in meticulozitatea si atentia cu care trateaza fiecare detaliu.Citeste mai departe

Raluca Dambroceanu

Raluca este o sursa zilnica de buna dispozitie intre colegi, dar totodata si un exemplu de seriozitate in ceea ce priveste munca depusa. Are pe mana un departament important, unde greselile nu sunt permise. Citeste mai departe

Decebal Calin Popescu

Decebal Calin Popescu, ploiestean get-beget, in varsta de 40 de ani, a lucrat in cariera in domeniul IT la companii precum Jurnalul SA Bucuresti, Tropheum SA, Merced SRL. “Primii pasi” in logistica i-a facut in 2005, cand a intrat in echipa Cartrans ca agent de vanzari. Citeste mai departe

Decebal Popescu

CEO & Managing Partner Cartrans

Decebal Calin Popescu, ploiestean get-beget, in varsta de 40 de ani, a lucrat in cariera in domeniul IT la companii precum Jurnalul SA Bucuresti, Tropheum SA, Merced SRL. “Primii pasi” in logistica i-a facut in 2005, cand a intrat in echipa Cartrans ca agent de vanzari. Promovarea pe postul de manager vanzari a venit destul de rapid intrucat, practic, odata cu el s-a infiintat acest departament. Ulterior, in 2008 a preluat functia de director transport in cadrul departamentului operational al Cartrans Preda SRL, iar din 2010 a fost numit Director Executiv al aceleiasi firme. Din 2011, Decebal Calin Popescu a preluat conducerea grupului de firme Cartrans punand astfel in practica un plan personal amplu de dezvoltare a grupului in urmatorii ani. Iata povestea asa cum o spune el astazi:


2005. 26 de ani. Zero cunostinte despre transport si logistica. 2011, 33 de ani, C.E.O. si managing partner al uneia din cele mai mari si cunoscute firme de transport rutier din Romania. Cam acesta ar fi graficul ultimilor 6 ani si jumatate din viata mea, iar privind acum cu mandrie in urma si cu tupeu in viitor, as putea spune ca nu ma asteptam sa ajung aici atat de repede, dar odata ajuns nu am de gand sa ma multumesc cu putin. Am crescut in mijlocul unei echipe fantastice, cu o daruire exemplara, iar suportul pe care l-am primit din partea Domnului Cristian Preda de la primul contact avut in 2005 si pana astazi, am incercat sa-l aplic si eu tinerilor care ni s-au alaturat in ultimii ani.

In 2011 mi-am asumat responsabilitatea de a prelua conducerea grupului, convins fiind ca viitorul meu profesional se confunda cu cel al Cartrans, iar parte din business-ul grupului urmand a asigura viitorul familiei mele. Aceeasi mentalitate de invingator si de “vreau mai mult” incerc sa o imprim si celor mai tineri care ni s-au alaturat, vrand sa le transmit ca, prin tot ceea ce facem si gandim impreuna, incercam sa le asiguram un viitor linistit si o dezvoltare armonioasa a carierei in cadrul unui grup de firme care promoveaza valorile reale si respectul fata de meserie.

Mi-am promis mie in primul rand ca in 5 ani voi face din Cartrans o forta in Europa de Est. Voi reusi de unul singur? Nici o sansa! Am o echipa tanara alaturi de mine, cu care am curaj sa plec la orice batalie. Am si familia de partea mea, iar acest aspect este deosebit de important, pentru ca de acolo pleaca totul. Vreau ca brandul Cartrans sa fie peste ani un exemplu de succes in mediul economic romanesc, in care business-urile de durata, create pe baze corecte si fara intersectari cu politicul, se pot numara pe degete. Sunt mandru ca pe cartea mea de vizita scrie, mare, CARTRANS ROMANIA.

Laurentiu Stoica

Dispecer transport international

Inca de pe bancile scolii am visat sa colind lumea in lung si in lat,sa pot descoperi tari, peisaje si locuri noi, sa intru in contact cu populatia respectiva pentru a invata din obiceiurile si traditiile lor. Si care era cea mai buna rampa de lansare spre acesta lume, la o varsta frageda? , Aceea de sofer de tir. Terminand un liceu de profil in domeniul transporturilor,am devenit sofer profesionist inca de la vasta de 18 ani, dupa care am trecut prin “filtrul” transportului intern, pentru a capata experienata necesara si a ma obisnui cu autocamioanele de mare tonaj si gabaritele acestora. Cand am considerat ca sunt destul de “copt” pentru a face pasul spre traficul international am “batut” la usile unei companii de profil din judet si acesta a fost firma Cartrans Preda. Aici am intalnit un colectiv tanar si unit, unde, incepand cu proprietarul firmei si pana la ultimul angajat, toata lumea dorea sa se remarce si sa faca performanta. A fost exact ceea ce avem nevoie si dupa cativa ani de zile petrecuti pe drumurile Europei am reusit sa imbin utilul cu placutul si sa scot in evidenta anumite calitati ale mele, care intr-un mod placut pot spune, aveau sa-mi incheie “prematur” cariera de sofer de tir.

Ce a urmat? In 2004, am lasat schimbatorul de viteze si volanul pentru telefonul si tastatura laptopului, devenind dispecer de transport, la propunerea Dlui Cristian Preda. Am acceptat fara sa stau prea mult pe ganduri, deoarece am considerat ca pe plan profesional poate fi o noua provocare in viata mea. Pot spune ca am pornit in acesta activitate de la zero, neavand cunostinte in activitatea de dispecerat, dar datorita cunostintelor acumulate ca sofer si colectivului minunat din care faceam parte am reusit sa ma integrez foarte repede si sa fac fata cu brio cerintelor firmei si implicit ale colaboratorilor acesteia. Un lucru e clar: munca in echipa este cheia succesului in acesta activitate de coordonare. Nu era deloc usor, deoarce pe langa comenzile de transport ce trebuiau intocmite, distribuite si urmarite de la incarcare si pana la descarcare, se mai lucra cu documente vamale, carnete tir, autorizatii de tranzit pe fiecare tara in parte sau autorizatii CEMT, ceea ce implica o atentie sporita in gestionarea acestora.

Cu trecerea timpului am inceput sa capat din ce in ce mai multa experienta si sa am mai multa incredere in mine si in ceea ce fac, astfel ca in perioada 2005-2006, pe langa activitatea de a-mi  coordona propria coloana (formata in jur de 40-45 camioane) pe cursele tur-retur, mi-am asumat raspunderea de a dirija si repartiza autorizatiile de transport in trafic international pentru intreaga flota de vehicule pe care o avea in acel momenta firma Cartrans. Si nu erau putine masini... A fost o munca titanica si foarte obositoare, deoarce aceste autorizatii erau mereu insuficiente, de repartizarea lor corespunzatoare depinzand evitarea blocarii activitatii de transport. Incepand cu anul 2007, odata cu intrarea in UE am sperat ca lucrurile se vor simplifica, dar am inceput sa ne confruntam cu o lipsa acuta de soferi experimentati si cu cerinte tot mai mari din partea clientilor. In toti acesti ani petrecuti in activitatea de dispecerat am ajuns la concluzia ca lucrul cu soferul este cea mai grea munca, deoarece sunt oameni cu personalitati si caractere diferite pe care trebuie sa-I asculti, sa-I ajuti de fiecare data cu un sfat, asemeni unui frate mai mic.

In acesta activitate de coordonare,spiritul de echipa si comunicarea este cuvantul de baza si ea trebuie sa existe in toate departamentele. Un bun dispecer trebuie sa fie o persoana foarte bine organizata si sa dea dovada de atentie distributiva pentru a lua o decizie rapida si de a rezolva problemele aparute in scurt timp, evitand astfel cheltuieli sau costuri suplimentare nejustificate.

Vreau sa inchei acesta scurta poveste prin a multumi intregului colectiv Cartrans care este tot timpul alaturi de mine si impreuna, sa formam o echipa imbatabila pentru a realiza ceea ce ne-am propus.

Raluca Dambroceanu

Coordonator departament facturare

Raluca este o sursa zilnica de buna dispozitie intre colegi, dar totodata si un exemplu de seriozitate in ceea ce priveste munca depusa. Are pe mana un departament important, unde greselile nu sunt permise. Kyoto, cum o alintam noi (nu ne intrebati de unde vine ca nici noi nu mai stim...) s-a hotarat sa-si spuna si ea povestea pe scurt.


M-am alaturat echipei Cartrans in septembrie 2006, la cateva luni dupa ce am terminat facultatea. Aici am gasit un colectiv entuziast si primitor, dornic de dezvoltare personala si profesionala care intr-un timp scurt m-a facut sa inteleg mai bine obiectivele acestei companii.

Primul meu job la Cartrans a fost cel de secretara. A fost un inceput bun pentru ca acest post iti ofera posibillatea sa ai acces la foarte multe informatii si oportunitatea sa interactionezi cu toti colegii cat si cu colaboratori din tara si din strainatate. Am asistat si la momente de bucurie si la momente mai tensionate, dar, asta este viata intr-o organizatie mare.

Experinta dobandita ca secretara m-a facut sa primesc in august anul urmator o provocare si anume de a face parte din departamentul contabilitate ca Facturist. A trebuit sa o iau de la capat si cu ajutorul unor „profesori” rabdatori, sa invat sa „descifrez” un CMR, un aviz de insotire a marfii si alte documente ce stau la baza transportului si a procesului de facturare.

Unul din devizele mele in viata profesionala este „de a face bine de prima data” fiecare lucru, deviz pe care il aplic pentru a atinge obiectivele impuse in cadrul Cartrans si pe care vi-l recomand tuturor in a obtine performanta. Poate de aceea astazi coordonez acest departament si ma bucur de increderea conducerii.

Acum, in 2011, sunt bucuroasa sa spun, in spiritul devizei noastre, „I made a good move with Cartrans”.

Maria Popenciu

Economist

Povestea mea legata de Cartrans incepe din 01 iunie 2004 cand am fost angajata contabil. M-am bucurat ca un copil, doar era 1 iunie, nu? :)

Si tot ca un copil, care incearca sa faca primii pasi, asa eram si eu in aceasta lume cu totul noua pentru mine, lumea transporturilor de marfuri. Termene noi pentru mine, cum ar fi CMR-ul, carnetul tir, documentul “T” au fost primele lucruri invatate de la colegii din departamentul transporturi. Cu ajutorul lor, o echipa tanara si dornica de afirmare,am invatat multe lucruri legate de activitatea de transport, respectiv, ce marfuri transportam, care sunt documentele ce se folosesc, cum si de cine sunt completate, cheltuielile generate de un transport pentru ca in final sa intelegem cam care e de fapt profitul rezultat in urma unei munci titanice.

In 2008, odata cu nasterea in cadrul grupului a companiei Cartrans Spedition, m-am transferat si eu la noua echipa, de data aceasta in calitate de economist si coordonator al departamentului financiar-contabil, promovarea aceasta fiind una din cele mai bune momente in viata mea profesionala. Ca noutate ,am inceput sa privesc lucrurile si din punctual de vedere al beneficiarului transportului, intrucat acum am de lucru cu subcontractorii nostri, care nu sunt putini.

In acesti 8 ani pot spune ca nu intotdeanuna a fost usor, dar alaturi de colegi am invatat sa trec peste dificultati si sa pot spune astazi ca sunt mandra ca fac parte din colectivul Cartrans.